Sökning: "facebook påverkan av samhälle"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden facebook påverkan av samhälle.

  1. 1. ”MÅLET MED VÅRA COMMUNITYREGLER ÄR ATT SKAPA EN PLATS FÖR UTTRYCK OCH GE MÄNNISKOR MÖJLIGHET ATT GÖRA SINA RÖSTER HÖRDA” : En WPR-analys av Facebooks communityregler och vad policyreglerna har för påverkan på den digitala offentliga sfären.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Adam Wiman; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; offentliga sfären; Iris Marion Young; deliberativ demokrati; WPR-analys; Facebook; Policyanalys; faktagranskning.;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks communityreglerna för Facebook för att se hur väl plattformen kan säkert utgöra den digitala offentliga sfären. Detta görs genom en anpassad WPR-analys, där materialet är communityreglerna för Facebook. LÄS MER

  2. 2. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Thomas Diös; Alexander Persson; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; social media; Social media marketing activities; trendiness; word-of-mouth; customization; interaction; entertainment; customer loyalty; brand preference; price premium; customer response; brand equity; brand association; Customer based brand equity; brand management; consumer purchase intention.; Marknadsföring i sociala medier; sociala medier; Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier; trendighet; ord-av-mun; anpassning; interaktion; underhållning; kundlojalitet; varumärkespreferens; prispåslag; kundrespons; varumärkeskapital; varumärkesassociation; Kundbaserat varumärkeskapital; varumärkeshantering; konsumentköpavsikt;

    Sammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier äts upp av reklam : Engagemangets betydelse för användarens tolerans av reklam på TikTok och Facebook

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Adam Chohan; Emma Granström; Victoria Kjöraas; [2022]
    Nyckelord :Engagemang; Sociala Medier; TikTok; Facebook; Reklam; Attityd;

    Sammanfattning : Har de olika reklamstrategierna som används på TikTok och Facebook olika påverkan hos användarens engagemang? Syftet med denna studie är att få djupare förståelse för användares engagemang av reklam på TikTok och Facebook. Studien avser även undersöka när användaren väljer att stänga ner applikationen som konsekvens av lågt engagemang för reklamformens innehåll i applikationerna. LÄS MER

  4. 4. Sociala mediers påverkan på konsumentbeteende : En studie om digitala strategier på Facebook och Instagram

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Shabana Rahimi; Jasmine Seray; [2022]
    Nyckelord :Digitalization; Social media; Influencer; Instagram; Facebook; Digitalisering; Sociala medier; Influencer; Instagram; Facebook;

    Sammanfattning : The majority of people today use social media, which is why many companies use influencers as a tool to reach costumers. The purpose of this study is to gain an in-depth insight into how digital platforms influence consumer behavior and if the influence effects the consumer’s purchasing process. LÄS MER

  5. 5. Attityder vid viral marknadsföring på Facebook

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emilia Lindborg; Hanna Berggren; [2020]
    Nyckelord :Elektronisk word of mouth; viral marknadsföring; passiv viral marknadsföring; aktiv viral marknadsföring; attityder; demografiska faktorer; reklam; svenska livsmedelsbranschen; sociala medier; medieteknik;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och kartlägga vilka attityder de demografiska grupperna (Kvinnor 20-30, Män 20-30, Kvinnor 35-55 och Män 35-55) har gentemot rörliga virala kampanjer inom svenska livsmedelsbranschen. Vidare syftar studien till att se vilka slags rörliga virala kampanjer som sprids och varför inom de valda demografiska grupperna. LÄS MER