Sökning: "forskning reklam"
Visar resultat 16 - 20 av 230 uppsatser innehållade orden forskning reklam.
16. Kommersiellt utnyttjande av barn på sociala medier : En analys av barns rätt till skydd mot skadligt arbete och ekonomiskt utnyttjande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : De flesta människor är nog överens om att ett barns huvudsakliga sysselsättning ska vara att upptäcka och lära sig om livet genom bland annat självständigt lekande, en trygg uppfostran och utbildning. Ett barn ska helt enkelt få vara ett barn. LÄS MER
17. Framtidsspaning för svensk mjölk : Identifiering av nyckelfaktorer för att öka konkurrenskraften i svensk mjölk genom jämförelse av strategier
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : I svensk livsmedelsstrategi som lanserades i juni 2017 skrivs det att konkurrenskraft är en viktig del i utvecklingen av Sveriges animalieproduktion och självförsörjning. Detta ska uppnås genom produktionsökning, expansion på inhemsk och utländsk marknad samt miljömål. Dock har trenderna under de senaste åren varit de motsatta. LÄS MER
18. The Secret Trade : Booksellers, advertisement and sexually transmitted diseases in eighteenth-century London
Master-uppsats, Stockholms universitet/Historiska institutionenSammanfattning : This thesis examines the relationship between booksellers, medicine for sexually transmitted diseases, and advertising in eighteenth-century London. The analysis is based on trade cards, prints and advertisement in newspapers and periodicals. LÄS MER
19. 50 shades of green: Leder miljöomsorg till skepsis eller gillande av grön reklam?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med studien var explorativt och ämnade undersöka ifall det fanns ett direkt samband mellan miljöomsorg och skepsis mot grön bil-, kött- och klädreklam ur ett generellt perspektiv. 90 personer deltog i en enkätundersökning och den erhållna kvantitativa data analyserades med korrelations- och regressionsanalyser. LÄS MER
20. Just Dream Crazier Girl
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att uppnå förståelse kring hur femvertising används för att porträttera kvinnan i reklam på ett icke-könsstereotypiskt sätt. En multimodal socialsemiotisk analys används för att undersöka vilka och hur det empiriska materialet använder semiotiska resurser för att kommunicera icke-könsstereotypisk reklam. LÄS MER