Sökning: "kognitiv dissonans"
Visar resultat 31 - 35 av 90 uppsatser innehållade orden kognitiv dissonans.
31. UNG KVINNA OCH UPPKOPPLAD. En kvalitativ studie om fyra unga kvinnors upplevelse av sociala medier.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att öka förståelsen för unga kvinnor som diagnostiserats med utmattningssyndrom och deras upplevda vanor av sociala medier. Vidare undersöka på vilket sätt de psykosociala funktionerna motivationshöjande, social interaktion och fear of missing out (FOMO) uttrycker sig för de unga kvinnorna idag genom deras användning av sociala medier. LÄS MER
32. Är laboratorieodlat kött gött?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Studien undersöker människors inställning till att äta laboratorieodlat kött samt hur produktionen i laboratorium påverkar klimatet jämfört med konventionell produktion. Vi vill förstå vilka faktorer som påverkar inställningen till att konsumera laboratorieodlat kött och vad som ligger bakom den. LÄS MER
33. Nudging : Ett verktyg för ett ökat hållbart sparande?
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Det finns ett starkt intresse kring klimat- och hållbarhetsrelaterade frågor idag vilket speglar sig i allmän opinion och i politiska debatter. Den rationella investeraren antas placera sina pengar med hänsyn tagen till beslutskriterier som risk och avkastning. LÄS MER
34. Är laboratorieodlat kött gött?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Studien undersöker människors inställning till att äta laboratorieodlat kött samt hur produktionen i laboratorium påverkar klimatet jämfört med konventionell produktion. Vi vill förstå vilka faktorer som påverkar inställningen till att konsumera laboratorieodlat kött och vad som ligger bakom den. LÄS MER
35. Retargeting på Facebook och Instagram : användarnas perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Detta är en kvalitativ studie för att undersöka attityd gentemot processen för retargeting. Processen sker från att användardata samlas in med hjälp av cookies till att den bearbetas och når ut till konsumenten. Detta sker i form av annonser på sociala medieplattformar som Facebook och Instagram. LÄS MER