Sökning: "organisation kundservice"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden organisation kundservice.

  1. 1. Ärendehantering på allmännyttigt bostadsbolag : En fallstudie på GotlandsHem

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :My Wentzel; [2021]
    Nyckelord :case management; case management process; customer support; PDSA cykle; public housing company; total quality management; allmännyttigt bostadsbolag; kundservice; kvalitét; PDSA-cykeln; ärende; ärendehantering; ärendehanteringsprocess;

    Sammanfattning : The case study has been conducted at a public housing company in Sweden GotlandsHem. The purpose of the study is to survey the case management process of the organisation and to obtain a process development plan as well as offer a proposition for implementation. LÄS MER

  2. 2. Företagskultur och kundnöjdhet : En fallstudie på Handelsbanken

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Nergårdh; Kalle Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Företagskultur; kundnöjdhet; Handelsbanken; kundservice; organisatoriskt lärande; organisatorisk förändring; decentralisering;

    Sammanfattning : The study focuses on examining the eventual effects of corporate culture on customer satisfaction. The culture at Handelsbanken AB was examined due to its historical background of high customer satisfaction in contrast to the other large banks in Sweden. LÄS MER

  3. 3. Upplevelsestrategi vid kundinteraktioner : En jämförandestudie om kundupplevelsen i kundservice på bank och elhandelsbolag

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Industriell ekonomi och organisation

    Författare :Sara Awaijan; Elin Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Banking; Customer Experience; Customer Experience Management; customer service; CX; digital tools; digitalization; electricity; emotional value; energy company; organizational culture; strategy; Bank; Customer Experience Management; CX; digitala verktyg; digitalisering; elhandel; emotionellt värdeskapande; energibolag; kundservice; kundupplevelse; organisationskultur; strategi;

    Sammanfattning : The rapid development of today’s society is accelerated with digitalization and the customers have more possibilities to compare businesses with each-other than before. The focus on Customer Experience have increased in popularity during the last decade and an increasing number of companies have begun to consider the importance of their customers, the society, and their personnel. LÄS MER

  4. 4. Snabb tillväxt = framgång? : En studie om hur tillverkningsföretag hanterar utmaningar vid snabb tillväxt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Cajsa Gustavsson; Daniella Strandberg Mihajlovic; [2019]
    Nyckelord :Tillväxt; konkurrens; kompetent personal; kapital; innovation; miljö; hållbar utveckling; kundservice.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att identifiera utmaningar vid snabb tillväxt samt beskriva vilka strategier företag använder för att hantera dem. Metod: En kvalitativ studie med induktiv ansats. Det empiriska materialet har samlats in genom intervjuer med anställda på det studerade företaget. LÄS MER

  5. 5. Drivkrafter som kan "gasa" & "bromsa" : En studie om hur kundtjänstmedarbetare motiveras

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Olivia Albertsson; Sara Olsson; [2016]
    Nyckelord :Customer service employees; motivation; rewards; social interaction; leadership; organizational consequences; Kundtjänstmedarbetare; motivation; belöningar; sociala samspel; ledarskap; arbetsrelaterade konsekvenser;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att ge chefer en ökad förståelse kring motivationens betydelse och komplexitet inom servicebranschen. Kundtjänstmedarbetare som är studiens fokus utgör en vital arbetsgrupp inom service, då människor dagligen kommer i kontakt med någon form av service. LÄS MER