Sökning: "Bedömning och Bedömningspraktik"
Visar resultat 11 - 15 av 53 uppsatser innehållade orden Bedömning och Bedömningspraktik.
11. Elevattityder till muntlig bedömningspraktik i matematik : En undersökning gällande erfarenheter och attityder kring användandet av muntliga bedömningspraktiker i matematikämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Matematik och tillämpad matematik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Denna produktionsuppsats undersöker i vilken grad elevers inställning till muntliga bedömningspraktiker inom matematik korrelerar med elevernas upplevda nervositet, tidigare erfarenhet och skrivkunskaper. Uppsatsen undersöker även vilka typer av bedömningsaktiviteter som elever uppger att de haft tidigare erfarenhet av. LÄS MER
12. Assessment in English on the Upper Secondary Level : Teachers' experiences of formative assessment: a comparison between theories and practices
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : The aim of this study was to compare practices of assessment with theory. Three teachers on the upper secondary level in English were interviewed. LÄS MER
13. BEDÖMNING AV TEXT PÅ PAPPER ELLER SKÄRM En studie av hur en bedömningspraktik påverkas av huruvida elevtexter läses från papper eller skärm
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : I denna uppsats presenteras en studie av en bedömningspraktik vid nationella prov i engelska, och hur denna påverkas av huruvida lärarna bedömer elevtexter utskrivna på papper eller från skärm. Enligt riksdagsbeslut skall från och med hösten 2018 skrivdelar vid nationella prov genomföras på en digital enhet med låst skrivyta och elevsvar skall anonymiseras. LÄS MER
14. Matematiklärares användning av lärplattformar vid bedömning : En undersökning av gymnasielärares arbete
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Svenska skolan digitaliseras och fler skolor använder digitala lärplattformar för att hantera allt ifrån administrativa sysslor till kommunikation kring specifika uppgifter mellan lärare och elev. Dessa lärplattformar följer inga statliga direktiv eller kravspecifikationer, utan utformning styrs av skolledningens uttryckta behov. LÄS MER
15. Virtuell simulerad undervisning om språkutredning i speciallärarutbildningen : om lärande, etik och bedömningspraktik
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka betydelsen av att använda virtuell simulerad undervisning (virtual reality, VR) i speciallärarutbildningen med specialisering mot språk-, skriv- och läsutveckling som alternativ och komplement till autentiska test med elever för att belysa lärande, etiska aspekter och bedömningsformen i en VR-miljö. Bakgrunden till studien är att speciallärarstudenterna behöver öva upp sina färdigheter i att genomföra språk-, skriv- och läsutredningar. LÄS MER