Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Organisationskultur inom Handelsbanken och Swedbank. : En studie om organisationskultur och hur den påverkar motivationen hos de anställda inom dessa banker.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Anton Eriksson; Jonathan Olsson; [2023]
    Nyckelord :Organizational culture; Leadership; Motivation to work; Centralization and Decentralization.; Organisationskultur; Ledarskap; Motivation till arbete; Centralisering och Decentralisering.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur organisationskulturen ser ut inom Handelsbanken och Swedbank och att ta reda på hur detta i sin tur påverkar de anställda på dessa två banker. Metod: Studien genomfördes med en kvalitativ forskningsdesign där data insamlades genom åtta semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. I ett möte med Generation Z på arbetsmarknaden : En kvalitativ studie som syftar till att förstå om Generation Z:s förväntningar på arbetsmarknaden stämmer överens med hur den faktiskt ser ut

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Johanna Arbell; Despina Stojceska; [2021]
    Nyckelord :Generation Z; Generation Z characteristics; Generation Z preference; Labourmarket; steering; adaption; Generation Z; Generation Z karaktärsdrag; Generation Z förväntningar; arbetsmarknad; styrning;

    Sammanfattning : Generation Z är den nya generationen som träder in på arbetsmarknaden och bryter det traditionella livsmönstret. Teorier om generationer och generationsskillnader har studerats under lång tid. Generationer indikerar en grupp människor med vanligare drag än bara de åren dem är födda. LÄS MER

  3. 3. Vart tog det lokala bankkontoret vägen? : En kvalitativ fallstudie på svenska storbankers förändrade kundhanteringsprocesser under Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Yamin; Natalie Hultman; [2021]
    Nyckelord :Customer loyalty; Banks; Trust; Customer Relationship Management; e-CRM; Covid-19; Pandemic; Digitalization; Satisfaction; Relationship marketing; Profitability.; Kundlojalitet; Banker; Förtroende; CRM; e-CRM; Covid-19; Pandemi; Digitalisering; Tillfredsställelse; Relationsmarknadsföring; Lönsamhet.;

    Sammanfattning : Under Covid-19-pandemin har svenska storbanker tvingats digitalisera en stor del av sina verksamheter, för att klara av kundernas förändrade behov. I denna studie undersöks hur svenska storbanker har förändrat sina kundorienterade processer under pandemin. LÄS MER

  4. 4. Immateriella tillgångar : En studie om kreditansökan av företag med en stor andel immateriella tillgångar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Melul Serhanoglu; Hasret Arslanhan; [2018]
    Nyckelord :Banks; intangible assets; credit granting; computer games companies; Banker; immateriella tillgångar; kreditgivning; datorspelsföretag;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att driva ett företag innebär att investera pengar i en framtid som är osäker men som förhoppningsvis kommer att ge en vinst. Företag behöver kapital för att kunna investera i bland annat marknadsföring, lager, forskning, utveckling och utbildning av personal. LÄS MER

  5. 5. Digitaliseringens påverkan på bankers kreditbedömning av företag

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Sara Pålsson; Sofia Månsson; [2018]
    Nyckelord :Kreditbedömning; Relations- och transaktionsorienterad kreditgivning; digitalisering; kreditgivningsprocessen; bankers kreditbedömning;

    Sammanfattning : Banklån är den vanligaste externa finansieringskällan för företag. När banken lånar ut kapital är säkerställning av återbetalning i fokus eftersom banken inte vill ta någon risk. För att säkerställa återbetalningsförmågan hos kunden genomförs en kreditbedömning. LÄS MER