Sökning: "vad är deskriptiv analys"

Visar resultat 21 - 25 av 100 uppsatser innehållade orden vad är deskriptiv analys.

  1. 21. Sambanden mellan personlighetsdrag och motivation: Vad får träningsinstruktörer att prestera? : En undersökning utförd med personlighetsverktyget ”The Big Five”, utbrändhetsverktyget ”Maslach Burnout Inventory – General Survey” och motivationsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Linn Moberg; Olivier Hoho; [2020]
    Nyckelord :“The Big Five”; personality; burnout; motivation; Maslach Burnout inventory; Personlighet; The Big Five; Maslach Burnout Inventory; motivation; prestation; engagemang; utmattning;

    Sammanfattning : Denna studie har för avsikt att förklara sambandet hos individer mellan The Big Five’s personlighetsteori, motivation, prestation och välmåendet med Maslach Burnout Inventory’s teori. Studiens teoretiska del utgår från The Big Five’s personlighetsdimensioner och hur dessa är sammankopplade till prestation och utmattning. LÄS MER

  2. 22. Marknadsföringens roll i strävan mot hållbar konsumtion : En kvantitativ studie om konsumenters hållbara köppåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emelie Johansson; Elin Lundin; [2020]
    Nyckelord :Sustainable marketing; sustainable consumption; environmental awareness; purchasing behavior; purchasing decisions; overconsumption; climate change; grocery stores; groceries; Hållbar marknadsföring; hållbar konsumtion; miljömedvetenhet; köpbeteende; köpbeslut; överkonsumtion; klimatförändring; livsmedelsbutiker; dagligvaror;

    Sammanfattning : Title: The role of marketing in the pursuit of sustainable consumption Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Authors: Emelie Johansson, Elin Lundin Supervisor: Zahra Ahmadi and Akmal Hyder Examiner: Agneta Sundström Date: 2020 – 06 Aim: The aim of the study is to examine the extent to which sustainable consumption is perceived and how sustainable marketing influences consumers' purchasing behavior and awareness.   Method: In this study, we have used a quantitative method consisting of a survey. LÄS MER

  3. 23. Det nya arbetarpartiet : Om social representation i riksdagen och Sverigedemokraternas ambition att utmana Socialdemokraterna som Sveriges arbetarparti

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Hanna Lindholm; [2020]
    Nyckelord :Sverigedemokraterna; Socialdemokraterna; arbetarparti; arbetarväljare; arbetarklass; klass; social klass; klassbakgrund; social klassbakgrund; social grupp; sociala grupper; politisk representation; politisk representativitet; social representation; social representativitet; passiv social representation; passiv social representativitet; representationsteori; representativitetsteori; riksdagen; riksdagsledamöter; riksdagspartier;

    Sammanfattning : Sverigedemokraterna har på kort tid blivit jämförbara med Socialdemokraterna vad gäller stöd från arbetarväljare. Tidigare har inget parti bestående kunnat utmana Socialdemokraterna som arbetarnas parti. En orsak är att Sverigedemokraternas politik har stöd bland många arbetarväljare. LÄS MER

  4. 24. Prata eller springa? Och fler copingstrategier sjuksköterskor kan använda för att hantera arbetsrelaterad stress : En deskriptiv litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskap

    Författare :Olivia Vall; Erika Åhlund; [2020]
    Nyckelord :arbetsrelaterad stress; copingstrategier; sjuksköterskor;

    Sammanfattning : Introduktion: Människor har en inbyggd stressreaktion som respons på krävande situationer. Stress är i det moderna samhället ett växande problem som väntas fortsätta öka. Stress kan leda till både fysiska och psykiska åkommor samt öka risken att drabbas av livsförkortande sjukdomar. LÄS MER

  5. 25. PRISET FÖR KÖPLUST En enkätstudie om subjektiv upplevelse av bakgrundsmusik hos personal och kunder inom Handels i Göteborg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Niklas Eriksson; Linus Törnvist; David Fjellsson; [2019-06-17]
    Nyckelord :audiologi; ljudmiljö; hörselnedsättning; ljudtrötthet; hyperacusis; arbete; kognition; bakgrundsmusik; audiology; sound environment; hearing loss; auditory fatigue; work; cognition; background music;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet var att undersöka personal och kunders upplevelse samt eventuell påverkan av ljudmiljön i butiker där det förekommer bakgrundsmusik. Forskningsmetod: Metoden är kvantitativ med deskriptiv analys. En enkätstudie genomfördes med hjälp av ett frågeformulär på tio frågor med fasta svarsalternativ. LÄS MER