Sökning: "målgruppsanalys"

Visar resultat 21 - 25 av 43 uppsatser innehållade ordet målgruppsanalys.

  1. 21. Målgruppsanalys : en fallstudie av textilföretaget Salming Underwear

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Julia Rosqvist; Caroline Brändström; [2012]
    Nyckelord :Salming Underwear; kommunikation; target group; market analysis; communication; målgrupp; marknadsanalys;

    Sammanfattning : I dagens industriella samhälle finns det en hel uppsjö av produkter för oss som konsumenter. För oss handlar det om att fylla våra behov. För företagen handlar det om att få konsumenterna uppmärksammade på just deras produkt och särskilja sig på marknaden. Det gäller då att man har koll på vilken som är ens målgrupp. LÄS MER

  2. 22. Det enda som ska spräckas är myten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Mikaela Bengtsson Sandåker; Jessica Hansson; Amelie Lund; [2012]
    Nyckelord :enkätundersökning; LinkedIn; unga vuxna; Twitter; marknadsföring; kostnadseffektivitet; utvärdering; budskapsstrategier; målanalys; målgruppsanalys; medievalsstrategi; exponering; RAS; pilotstudie; normkritiskt arbete; tystnadsspiral; omvärldsanalys; agenda-setting; opinionsbildning; föreställningar; myth; myt; Goodle AdWords; virusmarknadsföring; viral marknadsföring; kommunikationsplanering; sociala medier; Instagram; Youtube; edutainment; Gunilla Jarlbro; sexualundervisning; skolundervisning; ungdomar; Spotify; Facebook; priming; UM; Ungdomsmottagningen; FHI; Statens Folkhälsoinstitut; vaginal corona; strategisk kommunikation; strategic communication; slidkrans; Riksförbundet för sexuell upplysning; RFSU; health communication; hälsokommunikation; mödomshinna; hymen; bombmatta; organisk tillväxt; utbildning; word-of-mouth; word-of-mouse; normer; folkhälsa; gymnasieskolor; extern kommunikation; selektivitet; noder; kognitiv dissonans; påverkan; medier; oskuld; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vi har undersökt ifall myten om mödomshinnan lever kvar bland ungdomar. Efter att ha gjort en enkätundersökning bland gymnasieelever kan vi konstatera att den gör det. Syftet har varit att undersöka hur man kan förändra ungdomars föreställningar med hjälp av kommunikation. LÄS MER

  3. 23. Målgruppsanalys inför en samhällsintervention riktad till förskole- och skolbarn: Intag av livsmedelsgrupper som utgör fokus i interventionsåtgärder

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Emma Hermansson; Maria Svensson; [2011-02-28]
    Nyckelord :Kartläggning; livsmedelsintag; övervikt; 2‐4 och 6‐8 åringar.;

    Sammanfattning : Denna kartläggning ingår som en del i ett större forskningsprojekt, Idefics (Identification and prevention of Dietary and Lifestyle‐induced Health Effects in Children and Infants) som har tagits fram för att förebygga övervikt och fetma bland barn mellan 2‐4‐ och 6‐8 år i Europa. Syftet med vår kartläggning är att utifrån ett stickprov bestående av 100 barn ur Idefics population kartlägga livsmedelsintag. LÄS MER

  4. 24. Alkoholen: ett sätt att umgås - En uppsats om budskapsformulering i relation till studenters attityd gentemot alkohol

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jennie Isberg; Benjamin Ekman; [2011]
    Nyckelord :normer; attityder; alkohol; Hälsokommunikation; studenter; studentlivet; Lund; budskapsformulering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem och syfte: Hälsokommunikation som rör alkohol ställer höga krav på budskapsformulering. Anledningen är att man inom alkoholkampanjer så som Festmetoden och IQ har som mål att mottagarna ska dricka på ”rätt sätt” eller att de ska få en sundare inställning gentemot alkohol. LÄS MER

  5. 25. Vad vill kvinnor ha? : En undersökning av en lokaltidnings bilaga i form av ett livsstilsmagasin.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap

    Författare :Åsa Heurling; Lesse Lovisa; [2011]
    Nyckelord :Grafisk design; Tidskriftsdesign; Livsstilsmagasin för kvinnor; Livsstilsmagasin; Bilaga; Lokaltidning; Folkbladet; Trend;

    Sammanfattning : Folkbladet är en dagstidning i Norrköping med en stark lokal prägel vars prenumeranter till största delen är sportintresserade män. För att försöka bredda sin läsekrets har man sedan 2009 gett ut en tidning kallad Trend, som vänder sig till kvinnor i åldern 20 - 50 år. LÄS MER