Sökning: "relationsmarknadsföring evert gummesson"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring evert gummesson.

  1. 1. Sociala medier och policys på akademiska bibliotek

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Annika Skalmark; [2021]
    Nyckelord :Sociala medier; relationsmarknadsföring; akademiska bibliotek; bibliotekarier; Facebook; Instagram; policy; marknadsföring;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to create an understanding of Swedish academic libraries’ work relating to social media and how the libraries’ policies affect this. The study was conducted through interviews with three librarians from different universities, and reviews of their written policies. LÄS MER

  2. 2. Folkbibliotek, sociala medier och relationsmarknadsföring : en kvalitativ intervjustudie

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Maja Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Folkbibliotek; sociala medier; Facebook; Instagram; Bibliotek 2.0; information; kommunikation; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : The aim of this master’s thesis is to create an updated image of why and how staff at public libraries in Sweden work with social media in 2019 and what challenges they experience in this work. The study is based on interviews with nine persons who are working with social media in public libraries. LÄS MER

  3. 3. På egen hand : att arbeta som frilansare i förlagsbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap; Lunds universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Julia Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Fackföreningar; Flexibilitet; Karasek; Arbetsvillkor; Förlagsbranschen; Frilansare; Förlag; Marknadsföring; Gummesson; Relationsmarknadsföring; FBMK; förlags- och bokmarknadskunskap; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats är en början till kartläggning av villkoren för frilansare i förlags-branschen. Den ämnar ge kunskap om vilka förutsättningar som råder och vilka krav som ställs, samt hur frilansarnas marknadsföringsstrategier ser ut. LÄS MER

  4. 4. ”Vad gör bibblan på Facebook?” En studie av ungdomars uppfattningar om bibliotekens marknadsföring och kommunikation i sociala medier

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Sofia Lutman; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; relationsmarknadsföring; kommunikation; användare; bibliotek 2.0; bibliotek; ungdomar; marknadsföring;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine young people’s opinions about libraries using social media for communicative and marketing purposes. There are three research questions: What do young people think about libraries using social media for communicative and marketing purposes? Do they want to interact with libraries in social media and, if so, in what way? Are their opinions and their will to interact influenced by what kind of relationship they have with libraries, their reading habits, and whether or not they use libraries’ digital services? Prior research is divided into three themes: library development, marketing, and young people. LÄS MER

  5. 5. Strategier för relationskommunikation via sociala medier: en flerfallsstudie i strategisk webbkommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Eric Malmquist; [2013]
    Nyckelord :Marketing Industrial marketing; relationship marketing ; Communication strategic communication; marketing communication; relationship communication ; B2B; Social media; Meaning creation; Dialogue; Consumer behaviour; Ericsson; Perstorp; Findus; Tre; Skånemejerier; Helsingborgshem; Malmö stadsbibliotek och ZHConsulting.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Strategier för relationskommunikation via sociala medier Författare: Eric Malmquist Handledare: Jörgen Eksell Nyckelord: Marknadsföring (relationsmarknadsföring, industriell marknadsföring), sociala medier, B2B, kommunikation (strategisk kommunikation, marknadskommunikation, relationskommunikation), meningsskapande, dialog och konsumentbeteende Problem: Problemet och kunskapsluckan som jag vill undersöka är hur företag och organisationer anpassar sig till den nya situationen med ökat kunskapsutbyte konsumenter emellan och mellan konsumenter och företag. Vilka operativa strategier använder företag i sin marknads- och relationskommunikation via sociala medier till intressenter och konsumenter? Hur arbetar företag för att skapa ett högt relationskapital då konsumenter idag allt mer inkluderas i företagens olika processer? Ett problem med önskan om att skapa bättre relationer med olika publiker är att det saknas metoder för hur man gör i praktiken för att uppnå detta. LÄS MER