Sökning: "relationsmarknadsföringsteori"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet relationsmarknadsföringsteori.

  1. 1. På egen hand : att arbeta som frilansare i förlagsbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap; Lunds universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Julia Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Fackföreningar; Flexibilitet; Karasek; Arbetsvillkor; Förlagsbranschen; Frilansare; Förlag; Marknadsföring; Gummesson; Relationsmarknadsföring; FBMK; förlags- och bokmarknadskunskap; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats är en början till kartläggning av villkoren för frilansare i förlags-branschen. Den ämnar ge kunskap om vilka förutsättningar som råder och vilka krav som ställs, samt hur frilansarnas marknadsföringsstrategier ser ut. LÄS MER

  2. 2. Strategier för relationskommunikation via sociala medier: en flerfallsstudie i strategisk webbkommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Eric Malmquist; [2013]
    Nyckelord :Marketing Industrial marketing; relationship marketing ; Communication strategic communication; marketing communication; relationship communication ; B2B; Social media; Meaning creation; Dialogue; Consumer behaviour; Ericsson; Perstorp; Findus; Tre; Skånemejerier; Helsingborgshem; Malmö stadsbibliotek och ZHConsulting.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Strategier för relationskommunikation via sociala medier Författare: Eric Malmquist Handledare: Jörgen Eksell Nyckelord: Marknadsföring (relationsmarknadsföring, industriell marknadsföring), sociala medier, B2B, kommunikation (strategisk kommunikation, marknadskommunikation, relationskommunikation), meningsskapande, dialog och konsumentbeteende Problem: Problemet och kunskapsluckan som jag vill undersöka är hur företag och organisationer anpassar sig till den nya situationen med ökat kunskapsutbyte konsumenter emellan och mellan konsumenter och företag. Vilka operativa strategier använder företag i sin marknads- och relationskommunikation via sociala medier till intressenter och konsumenter? Hur arbetar företag för att skapa ett högt relationskapital då konsumenter idag allt mer inkluderas i företagens olika processer? Ett problem med önskan om att skapa bättre relationer med olika publiker är att det saknas metoder för hur man gör i praktiken för att uppnå detta. LÄS MER

  3. 3. Vill du bli min vän? : En fallstudie av implementeringen av relations-marknadsföring hos ett företag i musikbranschen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Emma Carlsson; [2013]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; marknadskommunikation; Google Analytics; Facebook; musikbransch; deltagande observation; konvergenskultur; digitala medier; sociala medier;

    Sammanfattning : Denna examensuppsats är ett resultat av en observationsstudie utförd på ett svenskt företag, verksam inom musikbranschen. Uppsatsens teoretiska utgångspunkter är relationsmarknadsföringsteori och konvergensteori. LÄS MER

  4. 4. När skolan konkurrerar om eleverna : två intervjuer om valfrihet, konkurrens och marknadsföring i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarutbildningen

    Författare :Samuel Claesson; [2005]
    Nyckelord :Business studies; Företagsekonomi; Friskolor; Fristående skolor; Marknadsföring; Konkurrens; Konkurrera; Stockholm; Sverigefinska; Storvretsskolan; Profilering; Kommunala skolor; Valfrihet; relationsmarknadsföringsteori; relationsmarknadsföring; relation;

    Sammanfattning : I SLUTET AV 1980-talet och början av 90-talet skedde stora omvälvningar i svensk skolpolitik som fick följder för den lokala skolan. Detta kom att bli införandet av fristående skolor. En nya era i svensk skolpolitik hade börjat. En era där konkurrens mellan skolor skulle bli vardag. LÄS MER

  5. 5. Reklam till mobiltelefoner

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasmus Wallin; Anders Gullander; Jens Karle; [2005]
    Nyckelord :SMS-reklam; mobiltelefon; Marknadsföringslagen; obeställd elektronisk reklam; Mobile Marketing.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Reklam till mobiltelefoner Seminariedatum: Tisdagen den 11 januari, 2005 Ämne/kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Rasmus Wallin, Anders Gullander och Jens Karle Handledare: Roland Knutsson, Björn Carlsson och Marcus Bengtsson Nyckelord: SMS-reklam, mobiltelefon, Marknadsföringslagen, obeställd elektronisk reklam, Mobile Marketing. Syfte: Vi vill med denna uppsats belysa hur möjligheten för direktreklam till mobiltelefoner ser ut idag och kan tänkas se ut i framtiden, med tanke på de ändringarna gällande obeställd e-postreklam som införts i Marknadsföringslagen. LÄS MER