Sökning: "Childrens programs"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden Childrens programs.
1. Förskollärares stöttning i den proximala utvecklingszonen för särskilt begåvade barn i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Studiens syfte är att belysa förskollärares syn på stöd till särskilt begåvade barn i förskolan. Särskild begåvning är ett område där det råder kunskapsbrist och är något som behöver synliggöras i samhället. LÄS MER
2. Mellan utsatthet och hopp : En studie om socialt arbete för gatubarn i Kilimanjaro regionen, Tanzania
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskapSammanfattning : Studien ämnar att skapa en djupare förståelse för arbetet med gatubarn i Kilimanjaro regionen, Tanzania, samt undersöka verksamma faktorer för att främja barnens levnadsvillkor. Det empiriska materialet har samlats in genom fyra semistrukturerade intervjuer med socialarbetare från organisationen Amani Centre for Street Children. LÄS MER
3. Vem får vara med i Bolibompa? : - Mångfald i public service-barnprogram över tid
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : This is a thematic study examining a popular Swedish public service television show for children. The purpose of the study is to uncover how the show, Bolibompa, has communicated diversity over the last 34 years. LÄS MER
4. Zoinks! Könsrollen var är du? : En kvantitativ innehållsanalys av könsroller i barnprogrammet Scooby-Doo
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Uppsatsen bygger på en kvantitativ innehållsanalys som mäter manliga respektive kvinnliga egenskaper i syfte att identifiera könsroller hos huvudkaraktärerna i barnprogrammet Scooby-Doo. Arbetet har utgått från ett teoretiskt ramverk som grundats i ett socialkonstruktivistiskt perspektiv. LÄS MER
5. Barns delaktighet och inflytande i fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie som syftar till att undersöka hur lärare i fritidshem resonerar om och arbetar med barns delaktighet och inflytande samt vilka möjligheter eller utmaningar som uppstår i arbetet med delaktighet och inflytande i fritidshemmet. Genom semistrukturerade intervjuer besvaras frågor som svarar mot studiens syfte och frågeställningar där sex utbildade lärare i fritidshem från fem olika skolor intervjuats. LÄS MER