Sökning: "Max King"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Max King.
1. Corporate Sustainability Due Diligence : the Swedish Quick Service Restaurant Sector
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : This thesis project looked at the preparedness of the Quick Service Restaurant Sector (QSRS) in Sweden for the introduction of a new EU law in 2024, the Corporate Sustainability Due Diligence Directive (CSDDD). Food systems play a major role in the climate crisis, contributing up to one third of all greenhouse gas emissions, with the QSRS playing a significant role in this across the globe. LÄS MER
2. “Vi är King av Casino - och är man ett kungligt spelbolag måste man även ta ett kungligt ansvar” : En fallstudie om spelbolaget LeoVegas sociala ansvar i sitt externa kommunikationsarbete
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Online gambling related problems is a growing societal problem. Hence, the online gambling companies are meeting increased pressure to take social responsibility for their impact. In this way, a paradox is created between making money from increased gambling and reducing gambling addiction. LÄS MER
3. Revolution i Hollywood : En analys av Judas and the Black Messiah utifrån den kritiska teorin
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att testa den kritiska teorins relevans och användbarhet vid analysen av en modern, politisk Hollywoodfilm som Judas and the Black Messiah (Shaka King, 2021). Utifrån narrativ, form och reception undersöks om filmen kan sägas förmedla subversivitet och samhällskritik. LÄS MER
4. Gröna burgare – gröna företag? : En multimodal kritisk diskursanalys av Max, McDonald's och Burger Kings hållbarhetskommunikation.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien analyserar Max Burgers, McDonald’s Sverige och Burger King Sveriges reklamkampanjer för de ekologiskt hållbara produkter som återfinns i företagens produktutbud. Studiens syfte är att undersöka om, och i så fall hur, dessa snabbmatskedjor grönmålar sitt varumärke i hållbarhetskommunikationen för att öka försäljningen. LÄS MER
5. "Tillsammans gör vi världen lite godare" : En retorisk analys av hur tre hamburgerkedjor förmedlar hållbarhet på Instagram
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : .... LÄS MER