Sökning: "avsändare"

Visar resultat 16 - 20 av 165 uppsatser innehållade ordet avsändare.

  1. 16. Källor och avsändares trovärdighet på Instagram : En kvalitativ studie som undersöker de unga vuxnas uppfattning om källor och avsändares trovärdighet på Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Elin Landén Landén; Anna Olsson; [2023]
    Nyckelord :Young adults; Instagram; source criticism; credibility; news; information; disinformation.; Unga vuxna; Instagram; källkritik; trovärdighet; nyheter; information; desinformation.;

    Sammanfattning : Denna undersökning har studerat hur förekomsten av nyheter, information och desinformation på Instagram påverkar unga vuxnas uppfattning om källor och avsändares trovärdighet. Syftet var att ta reda på vilken typ av källor och avsändare på Instagram unga vuxna väljer att tro på och varför. LÄS MER

  2. 17. Företags kommunikation av hållbarhetsrapporter : en intervjustudie om hur svenska företag upprättar hållbarhetsrapporter och hur de kommunicerar sina hållbarhetsarbeten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :David Holmeros; Ida Andersson; Matilda Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Sustainability work; Sustainability reports; CSR; GRI; Stakeholder; Stakeholder dialogue; Materiality analysis Signal theory; Hållbarhetsarbete; Hållbarhetsrapporter; CSR; GRI; Intressenter; Intressentdialog; Väsentlighetsanalys Signalteori;

    Sammanfattning : Hållbarhetsrapporter används av företag som ett verktyg för att kommunicera ut arbete kring socialt, ekologiskt och ekonomisk hållbarhetsarbete till interna och externa intressenter (Tewari & Dave 2012). Enligt en enkätstudie gjord mellan 2019 och 2020 av KPMG (2020) använder 96 procent av de 250 största företagen i världen någon form av hållbarhetsrapportering. LÄS MER

  3. 18. Vaccinering mot covid-19: ett frivilligt måste?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Madeleine Liedner; [2022]
    Nyckelord :COVID-19; vaccination; authority communication; Public Health Agency of Sweden; Facebook; interpersonal analysis; critical discourse analysis; Covid-19; vaccinering; myndighetskommunikation; Folkhälsomyndigheten; Facebook; interpersonell analys; kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur Folkhälsomyndigheten (FHM) kommunicerar om och uppmuntrar till vaccinering mot covid-19 i sina inlägg på Facebook. Målet är att se i vilken talarroll de framträder i inläggen, om den är givande eller krävande samt på vilket sätt de använder sig av modala resurser. LÄS MER

  4. 19. Health Communication on TikTok : A Qualitative Study of Credibility on A Humorous Platform

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Isabelle Lid Rosenholm; [2022]
    Nyckelord :health communication; TikTok; credibility; humour; covid-19; pandemic; hälsokommunikation; TikTok; trovärdighet; humor; covid-19; pandemi;

    Sammanfattning : The video-sharing platform TikTok has gained popularity over the last few years. During the recent Covid-19 pandemic, TikTok was implemented in health communication strategies to target a younger audience. The platform's humorous and entertaining jargon is somewhat contradictory to the intentions of health communication. LÄS MER

  5. 20. Upplevelsen av konst i det offentliga rummet : en studie om hur konstnärliga uttryck bidrar till platsidentitet i Hornstull

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Moa Bergek; [2022]
    Nyckelord :offentlig konst; gatukonst; platsidentitet; gentrifiering; Hornstull;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur området Hornstull i Stockholm upplevs utifrån olika konstnärliga uttryck som återfinns i det offentliga rummet. Uppsatsen söker även svar på hur konsten påverkar platsidentiteten samt hur konstens olika avsändare och intentioner uppfattas av de personer som bor och vistas i området. LÄS MER