Sökning: "möten interaktion"

Visar resultat 21 - 25 av 202 uppsatser innehållade orden möten interaktion.

  1. 21. Interaktion på digitala APT

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Erika Bjurving; Linn Bergdahl; [2021-06-11]
    Nyckelord :Möten; Arbetsplatsträffar; Ledarskap; Interaktion; Digitalisering;

    Sammanfattning : Syfte: I uppsatsen, som utgår från skrivningen i proposition (1976/77:149), arbetsmiljölagen (1977:1160) och arbetsmiljöförordningen (1977:1166), är syftet att undersöka om interaktionen på digitala APT överensstämmer med mötesformen APT:s målsättning. Studien undersöker den sociala processen på digitala arbetsplatsträffar genom att studera hur enhetschefer genom ledarstilar skapar interaktion på digitala APT. LÄS MER

  2. 22. Djurassisterad terapi som del i omvårdnaden av äldre med kognitiv nedsättning eller demens : Inom särskilt boende

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Jonas Christiansson; Joanna Rönneke; [2021]
    Nyckelord :demens; djurassisterad terapi; effekt; hälsofrämjande omvårdnad; kognitiv nedsättning; personcentrerad vård; sjuksköterska; särskilt boende; upplevelse;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kognitiv nedsättning och demens är degenererande tillstånd som kräver komplex omvårdnad då påverkan sker på både kognitiva funktioner, kommunikationsförmåga och psykiskt mående. Tillstånden kräver ofta farmakologisk behandling vilket oundvikligt riskerar att leda till biverkningar för den äldre. LÄS MER

  3. 23. Problem och potentiella förbättringsmöjligheter vid virtuella möten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Julia Larsson Dürango; Lina Lind; [2021]
    Nyckelord :Virtuella möten; möteskvalité; systemstöd; organisation; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : På grund av pandemins utbrott har världen fått ställa om sina möten från fysiska möten till virtuella möten. Den här studien ämnar att undersöka svårigheter som förekommer vid virtuella möten. LÄS MER

  4. 24. How the Covid-19 pandemic has affected the leadership and the direction of the organization

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Sharmineh Kakoulidis; Dekyi Hederstedt; [2021]
    Nyckelord :Covid-19 pandemic; TQM Total quality management ; change management; direction of the organization; customer need; organizational culture; leadership during crisis; empathy; digital communication channels; digital competence; value-based leadership; self-leadership; authentic-leadership; goal oriented leadership; empathetic leadership; trust based leadership; health-enhancing leadership; systems thinking; innovation; creativity; team; togetherness; reflection; conscious decisions; profitability; work smarter; Covid-19 pandemin; TQM Total quality management ; förändringsledning; ledning av organisation; kund behov; organisationskultur; leda under kris; empati; digitala kommunikationskanaler; digital kompetens; värdebaserat ledarskap; själv ledarskap; autentiskt ledarskap; målorienterat ledarskap; empatiskt ledarskap; tillitsbaserat ledarskap; hälsofrämjande ledarskap; systems thinking; innovation; kreativitet; grupp; togetherness; reflektion; medvetna beslut; lönsamhet; arbeta smartare;

    Sammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats har varit att utforska hur Covid-19 pandemin har påverkat ledarskapet och organisationens riktning.    Covid-19 pandemin har påverkar olika delar av ledarskapet. Resultaten visar tydligt att chefer känner sig överbelastade eftersom de måste hantera många administrativa uppgifter och alternerande möten. LÄS MER

  5. 25. Kommunikation i Ledarskap på distans : en fallstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linus Strömberg; Jesper Persson; [2021]
    Nyckelord :Supervisor employee interaction; teleworking; COVID-19; Management styles; Pandemic; Workplace environment; Business communication; Communications; Homeworking; meeting; Digital leadership; Case study; Virtual leadership; Input process outcomes IPO model; Ledare medarbetare interaktion; Distansarbete; COVID-19; Ledarstilar; Pandemi; Arbetsmiljö; Affärskommunikation; Kommunikationer; Hemarbete; Möten; Digitalt ledarskap; Fallstudie; Virtuellt ledarskap; Input-Process-Outcome IPO modell;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att studera hur sättet att kommunicera mellan chef och medarbetare påverkats, där flertalet anställda till följd av COVID-19 fått ställa om och arbeta på distans. Metod: Studien är genomförd som en kvalitativ enfallsstudie med tvärsnittsdesign, på ett finansbolag beläget i Västra Götaland. LÄS MER