Sökning: "tillit till media"

Visar resultat 41 - 45 av 128 uppsatser innehållade orden tillit till media.

  1. 41. Instagrams påverkan på män och kvinnor : En kvalitativ studie om skillnader mellan kvinnor och mäns påverkan av reklam på Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Felicia Ericsson; Lisa Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Instagram; social media; gender; women; men; consumer behavior; buying behavior; impact; influencer marketing; commercial; Instagram; sociala medier; genus; kvinna; man; konsumtionsbeteende; köpbeteende; påverkan; influensers marketing; reklam;

    Sammanfattning : Instagram är en gratis mobilapplikation för socialt nätverk som ger privatpersoner, såväl som företag möjligheten att dela videos och fotografier med varandra. Idag fungerar Instagram även som en plattform för företags reklam och marknadsföring, vilket har påverkat användares konsument-och köpbeteende. LÄS MER

  2. 42. Finns det trötthet av influencer marketing på Instagram? : En kvalitativ studie om hur influencer marketing upplevs av unga vuxna kvinnor i åldrarna 18 till 30 år och hur det påverkar deras köpintention

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Kelly Soto Beltran; Simon Cuenca Martinez; [2021]
    Nyckelord :Influencer marketing; Social media; eWOM; Fatigue; Purchase intention; Information overload.; Influencer marketing; Sociala medier; eWOM; Trötthet; Köpintention; Informationsöverbelastning;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how influencer marketing is experienced by young adult women between the ages of 18 to 30, how the purchase intention is affected by their trust in, and trust in, influencers and influencer marketing as a marketing strategy and to see if there is fatigue of influencer marketing.  Research questions:  1. LÄS MER

  3. 43. "Jag är ingen antivaxxer men..." : En kvalitativ utredning om vaccinmotståndet i Sverige

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Degerhäll; [2021]
    Nyckelord :Vaccine resistance; social media; trust; risk; individualism; credibility; critical discourse analysis; Vaccinmotstånd; sociala medier; tillit; risk; individualism; trovärdighet; kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : Vaccine resistance is not a new phenomenon, skeptics have always existed since the very first vaccines became available. However, it has become clear since the Covid-19 pandemic that vaccine resistance is a widespread societal issue that is becoming increasingly widespread. LÄS MER

  4. 44. Influencer marketing i klädbranschen : En kvantitativ studie om hur generation Z:s attityder till mode och kläder påverkas av influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Melina Sachpekidou; Moa Bertilsson; [2021]
    Nyckelord :Influencer marketing; social media influencer; generation Z; opinion-leader; social identity; tillit; fashion influencer; kvinnliga konsumenter;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att skapa en förståelse kring hur kvinnor inom generation Z:s attityder till mode och kläder påverkas av influencer marketing som marknadsföringsstrategi. Det grundar sig i att det har identifierats ett antal kunskapsgap som att det saknas forskning på generation Z som konsumenter och även inom fenomenet influencer marketing. LÄS MER

  5. 45. Hälsodata & smartklockor : En användarundersökning om medvetenhet och attityd

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Henrietta Apelthun; Töyrä Anni; [2020]
    Nyckelord :health data; smartwatch; risk; trust; awareness; data collection; data sharing; privacy paradox.; hälsodata; smartklocka; risk tillit; medvetenhet; datainsamling; datadelning; integritetsparadoxen.;

    Sammanfattning : Digital teknik och den ökade digitalisering som är under ständig utveckling i världen medför att strukturer i samhällen ändras och likaså vårt sätt att leva, då stora mängder data samlas in. Sverige är bland de ledande länderna i världen när det kommer till användning av ny teknik och varannan svensk har minst en uppkopplad enhet i sitt hem. LÄS MER