Sökning: "relationer mellan ledning och anställda"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden relationer mellan ledning och anställda.
1. How the Covid-19 pandemic has affected the leadership and the direction of the organization
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats har varit att utforska hur Covid-19 pandemin har påverkat ledarskapet och organisationens riktning. Covid-19 pandemin har påverkar olika delar av ledarskapet. Resultaten visar tydligt att chefer känner sig överbelastade eftersom de måste hantera många administrativa uppgifter och alternerande möten. LÄS MER
2. Den underhållande polisen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur anställdas privata kommunikation på underhållningsforumet TikTok bidrar till att bygga förtroenderelationer mellan medborgare och myndigheter. Genom en kvalitativ forskningsmetod har vi analyserat en fallstudie av polisen Patrik Widells inlägg på TikTok. LÄS MER
3. Förekomsten av socialt stöd och sociala relationer i arbetslivet : En kvalitativ studie om betydelsen av socialt stöd och social relation mellan chefer och anställda
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : The purpose of this study was to examine the social relationship and social support at the daily work. Furthermore, this study aimed to create an understanding of the importance of social relations and support between employees and supervisors within an organization. LÄS MER
4. ”Vi gör det tillsammans” En kvalitativ studie om mellanchefens betydelse och välmående i organisationen sett ur de anställdas, mellanchefens och toppchefens perspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Till följd av dagens krav i arbetslivet och decentralisering i företag har mellanchefen fått ett större ansvarsområde och fler arbetsuppgifter på sitt bord. Det kan medföra en högre arbetsbelastning på mellanchefen vilket i sin tur kan innebära att mellanchefsrollen upplevs som klämd mellan de anställda och högre ledning. LÄS MER
5. Att lyckas behålla anställda : En studie om vad man som organisation och ledning arbetar med i det dagliga arbetet för att lyckas med retention
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Inledning: Kvarhållandet av anställda har idag blivit en allt viktigare fråga då fler företag kommit att inse att deras anställda kan vara en framgångsfaktor, om de hanteras på rätt sätt. En global ekonomisk återhämtning efter flera år av lågkonjunktur och dålig tillväxt har resulterat i en ökning av att fler anställda frivilligt väljer att lämna en organisation, och då även ökat arbetsgivares medvetenhet kring denna tendens. LÄS MER