Sökning: "relationer mellan ledning och anställda"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden relationer mellan ledning och anställda.

  1. 1. How the Covid-19 pandemic has affected the leadership and the direction of the organization

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Sharmineh Kakoulidis; Dekyi Hederstedt; [2021]
    Nyckelord :Covid-19 pandemic; TQM Total quality management ; change management; direction of the organization; customer need; organizational culture; leadership during crisis; empathy; digital communication channels; digital competence; value-based leadership; self-leadership; authentic-leadership; goal oriented leadership; empathetic leadership; trust based leadership; health-enhancing leadership; systems thinking; innovation; creativity; team; togetherness; reflection; conscious decisions; profitability; work smarter; Covid-19 pandemin; TQM Total quality management ; förändringsledning; ledning av organisation; kund behov; organisationskultur; leda under kris; empati; digitala kommunikationskanaler; digital kompetens; värdebaserat ledarskap; själv ledarskap; autentiskt ledarskap; målorienterat ledarskap; empatiskt ledarskap; tillitsbaserat ledarskap; hälsofrämjande ledarskap; systems thinking; innovation; kreativitet; grupp; togetherness; reflektion; medvetna beslut; lönsamhet; arbeta smartare;

    Sammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats har varit att utforska hur Covid-19 pandemin har påverkat ledarskapet och organisationens riktning.    Covid-19 pandemin har påverkar olika delar av ledarskapet. Resultaten visar tydligt att chefer känner sig överbelastade eftersom de måste hantera många administrativa uppgifter och alternerande möten. LÄS MER

  2. 2. Den underhållande polisen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Emma Jönsson; Lovisa Lundström; [2020]
    Nyckelord :TikTok; myndighetspersoner; Polisen; TikTok-polisen; Goffman; förtroenderelation; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur anställdas privata kommunikation på underhållningsforumet TikTok bidrar till att bygga förtroenderelationer mellan medborgare och myndigheter. Genom en kvalitativ forskningsmetod har vi analyserat en fallstudie av polisen Patrik Widells inlägg på TikTok. LÄS MER

  3. 3. Förekomsten av socialt stöd och sociala relationer i arbetslivet : En kvalitativ studie om betydelsen av socialt stöd och social relation mellan chefer och anställda

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Aram Abdi; [2018]
    Nyckelord :Sociala relationer; kommunikation; socialt stöd; medarbetare; chefer; Social relationship; communication; social support; employees; supervisors;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine the social relationship and social support at the daily work. Furthermore, this study aimed to create an understanding of the importance of social relations and support between employees and supervisors within an organization. LÄS MER

  4. 4. ”Vi gör det tillsammans” En kvalitativ studie om mellanchefens betydelse och välmående i organisationen sett ur de anställdas, mellanchefens och toppchefens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Zakariasson; Matilda Edvardsson Karlsson; [2017-08-30]
    Nyckelord :mellanchef; ledarskap; anställda; följare; klämd roll; viktig roll; ödmjukhet; sociala relationer; stöd;

    Sammanfattning : Till följd av dagens krav i arbetslivet och decentralisering i företag har mellanchefen fått ett större ansvarsområde och fler arbetsuppgifter på sitt bord. Det kan medföra en högre arbetsbelastning på mellanchefen vilket i sin tur kan innebära att mellanchefsrollen upplevs som klämd mellan de anställda och högre ledning. LÄS MER

  5. 5. Att lyckas behålla anställda : En studie om vad man som organisation och ledning arbetar med i det dagliga arbetet för att lyckas med retention

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Isabell Gustafsson; Matilda Johnsson; [2015]
    Nyckelord :HRM; Personalomsättning; Retention;

    Sammanfattning : Inledning: Kvarhållandet av anställda har idag blivit en allt viktigare fråga då fler företag kommit att inse att deras anställda kan vara en framgångsfaktor, om de hanteras på rätt sätt. En global ekonomisk återhämtning efter flera år av lågkonjunktur och dålig tillväxt har resulterat i en ökning av att fler anställda frivilligt väljer att lämna en organisation, och då även ökat arbetsgivares medvetenhet kring denna tendens. LÄS MER