Sökning: "feedback på processnivå"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden feedback på processnivå.
1. Muntlig matematisk kommunikation : En kvalitativ studie om muntlig feedbacks inverkan på elevers matematiska resonemangsförmåga
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur muntlig feedback används inom matematikundervisning i årskurs 4–6 samt vilken inverkan den muntliga feedbacken har på elevernas matematiska resonemangsförmåga. Det har varit centralt i denna studie att jämföra vilken effekt den muntliga feedbacken har på elevernas resonemangsförmåga till följd av vilken feedbacknivå den riktas mot. LÄS MER
2. Hur lärare beskriver sitt arbete med återkopplingpå elevtexter i svenskämnet : En kvalitativ intervjustudie om hur grundskolelärare beskriver sitt arbete med återkoppling på elevtexter i svenskämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : En kvalitativ intervjustudie om hur lärare beskriver sitt arbete med återkoppling på elevtexter i svenskämnet. Syftet med den här studien är att få mer kunskap om hur lärare behöriga att undervisa i grundskolans år 4–6 arbetar med och resonerar kring den återkoppling de ger elever när de bedömer deras texter i svenskämnet. LÄS MER
3. Skriftlig matematisk kommunikation : vilka aspekter bedöms, hur värderas aspekterna samt vilken typ av återkoppling ges av lärare i åk 7-9
M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Bedömningen i matematik på högstadiet omfattar en mängd kunskapskrav, ett av dessa är elevernas kommunikationsförmåga. Syftet med denna undersökning är att ta reda på vilka aspekter av elevernas skriftliga kommunikation som lärarna riktar sin uppmärksamhet mot och hur de värderar dessa aspekter men också vilken typ av återkoppling de ger till eleverna. LÄS MER
4. En studie i elevmotivation genom självreglerande lärande som metod för inlärning i moderna språk
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Onödiga språkvalsbyten i moderna språk kan anses vara resultat av motivationsbrist kopplat till intrycket att glädje i språkvalsstudier inte leder till gymnasiebehörighet. Denna studie ämnar undersöka och fördjupa kunskap om a) samband mellan självreglering och elevmotivation, samt b) samband mellan glädje och motivation. LÄS MER
5. Lärarstudenters återkoppling : Lärarstudenters skriftliga återkoppling på elevlösningar i matematik rörande absolutbelopp
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktikSammanfattning : Studien i detta arbete undersöker hur svenska ämneslärarstudenter ger skriftlig återkoppling på elevers lösningar i det matematiska kunskapsområdet ekvationer med absolutbelopp. Under datainsamlingen formulerade femton ämneslärarstudenter från två olika lärosäten sin återkoppling till tre elevers lösningar. LÄS MER