Sökning: "visuell analys"
Visar resultat 21 - 25 av 467 uppsatser innehållade orden visuell analys.
21. Varför Ava-tar de på allt? : En kvalitativ analys av hur visualiseringen av händers interaktion påverkar hur åskådare upplever världen i filmen Avatar
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna uppsats är en fenomenologisk studie som utreder hur visualiseringen av händer påverkar hur filmbetraktare upplever världen i filmen Avatar. Analysen utreder tre scener från Avatar, som visar händer som interagerar med föremål som är okända för både filmkaraktärens och betraktarens del. LÄS MER
22. Indirekt reklam av alkohol på Instagram : En kvalitativ studie i hur Hernö Gin använder semiotiska resurser för att indirekt uppmana till konsumtionen av alkohol
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I det digitala samhället har reklamens utveckling och användning genomgått förändringar, där den visuella reklamen i sociala medier har blivit den mest framträdande formen av reklam. En särskilt kontroversiell typ av reklam är alkoholreklam, eftersom den kan påverka människor till ökad alkoholkonsumtion, vilket kan få negativa konsekvenser. LÄS MER
23. Klick! – ett fotografi blir till : den retoriska energin i Lennart Nilssons bilder
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/RetorikSammanfattning : Fotografier är estetik och retorik förenade och äger en fascinerande dragningskraft. De har förmågan att ordlöst fånga företeelser och fängsla sin publik. Det blir retoriskt i bemärkelsen att det som påverkar våra värderingar och synsätt formar också vår blick på världen. LÄS MER
24. @FORSVARSMAKTEN - En analys av visuell identitet på Instagram
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : This thesis examines how the Swedish Armed Forces communicates its visual identity through Instagram, one of the most popular social media platforms today. The purpose is to analyze which visual elements the Swedish Armed Forces use to express their identity, which visual elements appear most in their Instagram posts, and how their existing visual identity manual is reflected on the platform. LÄS MER
25. Informationshantering med BIM i Renovering-,Om- och Tillbyggnadsprojekt (ROT) : En kartläggande studie av hur information i relationshandlingar från fastighetsförvaltning överförs och kan implementeras i en projektering i BIM
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : The construction industry is in constant development and is currently in a transition period from traditional planning carried out in 2D format to a predominantly digitalizedplanning in 3D. Previous research shows that this leads to varying ways of saving and managing building information. LÄS MER