Sökning: "bauman may"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden bauman may.

  1. 1. FIN-I : A utopian connection

    Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för skådespeleri

    Författare :Martina Viglietti; [2023]
    Nyckelord :Theatre; physical theatre; political theatre; Grotowski; multilingual performance; Leonor Fini; guest actress; Philip Glass; soundscape; dystopian future; languages in theatre; incels; feminism; Bauman; performance on tour; theatre for travelling; performance for festivals; audiences from different cultures;

    Sammanfattning : We live in a globalized world that is changing rapidly. We interconnect between cultures in different ways. LÄS MER

  2. 2. Arier und Jude : Konstruktion von sprachlichem ‚Othering’ und Ideologie im Kapitel „Volk und Rasse” in Adolf Hitlers Mein Kampf

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Tyska

    Författare :Felix Funke Gómez; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The topic of this paper is to critically analyze how Adolf Hitler, the leader of the National Socialist German Workers Party, later the dictator of National Socialist Germany, uses ‘Othering’ in the chapter “Volk und Rasse” (People and Race) in Mein Kampf (My Struggle) (1924/1925). The analysis demonstrates how Hitler’s language functions in his political discourse, in order to structure the national socialist group-identity in opposition to the ‘Jewish enemy’. LÄS MER

  3. 3. Relationships in TV-drama series : Understanding contemporary portrayals of couples

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Henrik Jodén; [2022]
    Nyckelord :TV-drama series; romantic relationships; risk mentality; individualization;

    Sammanfattning : Almost everyone has some experience of seeing fictional couples in visual entertainment media. A large body of research has investigated the relationship depictions and their effects on how people perceive their own relationships. LÄS MER

  4. 4. “Vår grundsyn har alltid varit att vi inte vill presentera några färdiga sanningar” : En analys av ideologin i begreppet hållbar utveckling i svensk skola

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för humaniora

    Författare :Utas Finn; Ekström Emelie; [2020]
    Nyckelord :Sustainable development; ESD; Ideological awareness; Ideology criticism; Critical theory; Žižek; Bauman; Hållbar utveckling; LHU; Ideologisk medvetenhet; Ideologikritik; Kritisk teori; Žižek; Bauman;

    Sammanfattning : This study aims to examine ways to understand the ideological dimension of Sustainable Development (SD), as it is portrayed in the Swedish school system, and the consequences thereof. By examining policy documents, in the form of curricula and formal reports from relevant agencies, the role of the concept of SD in the Swedish school system is discussed and analysed by applying the analytical methods of ideology criticism from a critical theory standpoint, with the aim to explore possible underlying ideological content. LÄS MER

  5. 5. ”Maten är kass, men lärarna är snälla” : Recensioner av gymnasieskolor - ett beslutsunderlag för gymnasievalet på skolmarknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Mohammed Barakat; Rolf Östergren; [2019]
    Nyckelord :School; high school; secondary school; upper secondary school; review; reviews; rating system; review texts; rating; ratings; devolution; decentralization; municipalization; independent education reform; school reform; school choice; customer choice systems; customer choice models; voucher system; check system; school vouchers; freedom of choice; discourse; market discourse; marketization; market-oriented education system; market school; market; school marketing; school market; schools marketing; school information; school reviews; student reviews; open house; exit; voice; information society; information problems; information asymmetry; identity; identity creation; segregation; school segregation; content analysis; discourse analysis; Thomas Ziehe; Ulrich Beck; Zygmunt Bauman; liquid modernity; the risk society; Skola; skolan; gymnasiet; gymnasium; gymnasieskola; gymnasieskolan; gymnasieskolor; recension; recensioner; recensionssystem; recensionstext; recensionstexter; betyg; recensionsbetyg; omdöme; omdömen; decentralisering; decentraliseringen; kommunalisering; kommunaliseringen; friskolereform; friskolereformen; skolreformer; skolval; kundval; kundvalssystem; kundvalsmodell; kundvalsmodellen; vouchersystemet; vouchersystem; voucher; checksystem; skolpeng; valfrihet; valfriheten; skolval; skolvalet; gymnasieval; gymnasievalet; frisökning; diskurs; marknadsdiskurs; marknadisering; marknadsanpassad; marknadsanpassning; marknadsskola; marknadsskolan; skolmarknad; skolmarknaden; skolors marknadsföring; skolinformation; skolrecensioner; elevrecensioner; öppet hus; gymnasiemässa; sorti; sorti-strategi; protest; exit; voice; informationssamhälle; informationssamhället; informationsproblem; informationsproblemet; informationsasymmetri; identitet; identitetsskapande; segregation; skolsegregation; innehållsanalys; diskursanalys; Thomas Ziehe; Ulrich Beck; Zygmunt Bauman; den flytande moderniteten; risksamhället;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med uppsatsen är att få en förståelse för vad det är elever som söker till gymnasieskolan kan tänkas möta då de läser recensionstexter. Syftet är således att kartlägga recensionssystemets omfattning och innehåll kvantitativt; vad som tas upp i recensionstexterna, samt att undersöka hur recensionstexterna är konstruerade. LÄS MER