Sökning: "betyg eller omdöme"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden betyg eller omdöme.

  1. 1. Comparing Text Classification Libraries in Scala and Python : A comparison of precision and recall

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Filip Garamvölgyi; August Henning Bruce; [2021]
    Nyckelord :LaBSE; Spark NLP; NLP; Text classification; Scala; LaBSE; Spark NLP; NLP; Textklassificering; Scala;

    Sammanfattning : In today’s internet era, more text than ever is being uploaded online. The text comes in many forms, such as social media posts, business reviews, and many more. For various reasons, there is an interest in analyzing the uploaded text. For instance, an airline business could ask their customers to review the service they have received. LÄS MER

  2. 2. ”Maten är kass, men lärarna är snälla” : Recensioner av gymnasieskolor - ett beslutsunderlag för gymnasievalet på skolmarknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Mohammed Barakat; Rolf Östergren; [2019]
    Nyckelord :School; high school; secondary school; upper secondary school; review; reviews; rating system; review texts; rating; ratings; devolution; decentralization; municipalization; independent education reform; school reform; school choice; customer choice systems; customer choice models; voucher system; check system; school vouchers; freedom of choice; discourse; market discourse; marketization; market-oriented education system; market school; market; school marketing; school market; schools marketing; school information; school reviews; student reviews; open house; exit; voice; information society; information problems; information asymmetry; identity; identity creation; segregation; school segregation; content analysis; discourse analysis; Thomas Ziehe; Ulrich Beck; Zygmunt Bauman; liquid modernity; the risk society; Skola; skolan; gymnasiet; gymnasium; gymnasieskola; gymnasieskolan; gymnasieskolor; recension; recensioner; recensionssystem; recensionstext; recensionstexter; betyg; recensionsbetyg; omdöme; omdömen; decentralisering; decentraliseringen; kommunalisering; kommunaliseringen; friskolereform; friskolereformen; skolreformer; skolval; kundval; kundvalssystem; kundvalsmodell; kundvalsmodellen; vouchersystemet; vouchersystem; voucher; checksystem; skolpeng; valfrihet; valfriheten; skolval; skolvalet; gymnasieval; gymnasievalet; frisökning; diskurs; marknadsdiskurs; marknadisering; marknadsanpassad; marknadsanpassning; marknadsskola; marknadsskolan; skolmarknad; skolmarknaden; skolors marknadsföring; skolinformation; skolrecensioner; elevrecensioner; öppet hus; gymnasiemässa; sorti; sorti-strategi; protest; exit; voice; informationssamhälle; informationssamhället; informationsproblem; informationsproblemet; informationsasymmetri; identitet; identitetsskapande; segregation; skolsegregation; innehållsanalys; diskursanalys; Thomas Ziehe; Ulrich Beck; Zygmunt Bauman; den flytande moderniteten; risksamhället;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med uppsatsen är att få en förståelse för vad det är elever som söker till gymnasieskolan kan tänkas möta då de läser recensionstexter. Syftet är således att kartlägga recensionssystemets omfattning och innehåll kvantitativt; vad som tas upp i recensionstexterna, samt att undersöka hur recensionstexterna är konstruerade. LÄS MER

  3. 3. ”Man ska kunna rättfärdiga varför man har satt följande betyg” : En studie om hur lärare i idrott och hälsa dokumenterar elevers kunskaper och utveckling som en del i bedömningsprocessen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Linda Karlssson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syfte med den här studien var att undersöka fenomenet dokumentation och om samt hur lärarna dokumenterar elevernas kunskaper och utveckling som en del av bedömningsprocessen i ämnet idrott och hälsa. Detta gav mig följande frågeställningar: Hur är dokumentationen utformad i ämnet idrott och hälsa? Hur går lärarna i idrott och hälsa tillväga när de analyserar och tolkar elevernas kunskaper? Vilka strategier använder sig lärare i idrott och hälsa av när de dokumenterar elevernas kunskaper och utveckling i undervisningen? Vilken påverkan får dokumentationen på bedömningen/betygsättningen enligt lärarna? Metod Valet av metod i denna studie var kvalitativa intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Skriftliga omdömen och betyg hjälper eller stjälper det?

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Lotta Skoglar; Madeleine Carsbo; [2010]
    Nyckelord :written assessment; grades; knowledge; Betyg; Individuella utvecklingsplaner; IUP; skriftliga omdömen; utvecklingsamtal;

    Sammanfattning : This examination project focuses on the pupils and teachers experience of written assessments and grades.  To highlight the significance of assessments and grades we will present the background to the development of the current educational view of knowledge, assessment and marking models. LÄS MER

  5. 5. Kulturjournalistik på drift : - en kvantitativ studie av recensionsmaterial på dvd-omslag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Daniel Hansson; David Noaksson; [2009]
    Nyckelord :recension; kultur; journalistik; dvd; omdöme; rennomésnyltning;

    Sammanfattning : Fenomenet att journalistiska omdömen används i marknadsföring av kommersiella varor är inget nytt. Exempelvis dvd-filmer säljs i dag i stort sett överallt och de flesta har nog vid något tillfälle stått i den lokala hyrvideobutiken och läst omdömena på omslagen. LÄS MER