Sökning: "recensenter"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade ordet recensenter.

  1. 1. The temporal side of pull request acceptance

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Balthazar West; [2023]
    Nyckelord :Pull requests; GitHub; code review; machine learning; survey; Pull requests; GitHub; kodrecension; maskininlärning; enkät;

    Sammanfattning : The contemporary way of contributing to open-source software is through online platforms. GitHub is the most widely used platform for this purpose. On GitHub, users can suggest improvements to projects by opening a pull request (PR), taking on the role of the submitter. LÄS MER

  2. 2. Consumer perspectives towards monetization and its impact on AAA game designs

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Jubril Ahmadu; [2023]
    Nyckelord :Monetization; microtransactions; consumer; consumer market; game design; video games;

    Sammanfattning : Monetization is now a fundamental aspect of video game creation and currently, all developers are trying to utilize it in the various designs of their games. Contemplating the monetized aspect of video games, this research has seen a gap in the studies pertaining to monetization from the perspective of the consumers, who are also the gamers and the buyers of these monetization designs. LÄS MER

  3. 3. ”Maten är kass, men lärarna är snälla” : Recensioner av gymnasieskolor - ett beslutsunderlag för gymnasievalet på skolmarknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Mohammed Barakat; Rolf Östergren; [2019]
    Nyckelord :School; high school; secondary school; upper secondary school; review; reviews; rating system; review texts; rating; ratings; devolution; decentralization; municipalization; independent education reform; school reform; school choice; customer choice systems; customer choice models; voucher system; check system; school vouchers; freedom of choice; discourse; market discourse; marketization; market-oriented education system; market school; market; school marketing; school market; schools marketing; school information; school reviews; student reviews; open house; exit; voice; information society; information problems; information asymmetry; identity; identity creation; segregation; school segregation; content analysis; discourse analysis; Thomas Ziehe; Ulrich Beck; Zygmunt Bauman; liquid modernity; the risk society; Skola; skolan; gymnasiet; gymnasium; gymnasieskola; gymnasieskolan; gymnasieskolor; recension; recensioner; recensionssystem; recensionstext; recensionstexter; betyg; recensionsbetyg; omdöme; omdömen; decentralisering; decentraliseringen; kommunalisering; kommunaliseringen; friskolereform; friskolereformen; skolreformer; skolval; kundval; kundvalssystem; kundvalsmodell; kundvalsmodellen; vouchersystemet; vouchersystem; voucher; checksystem; skolpeng; valfrihet; valfriheten; skolval; skolvalet; gymnasieval; gymnasievalet; frisökning; diskurs; marknadsdiskurs; marknadisering; marknadsanpassad; marknadsanpassning; marknadsskola; marknadsskolan; skolmarknad; skolmarknaden; skolors marknadsföring; skolinformation; skolrecensioner; elevrecensioner; öppet hus; gymnasiemässa; sorti; sorti-strategi; protest; exit; voice; informationssamhälle; informationssamhället; informationsproblem; informationsproblemet; informationsasymmetri; identitet; identitetsskapande; segregation; skolsegregation; innehållsanalys; diskursanalys; Thomas Ziehe; Ulrich Beck; Zygmunt Bauman; den flytande moderniteten; risksamhället;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med uppsatsen är att få en förståelse för vad det är elever som söker till gymnasieskolan kan tänkas möta då de läser recensionstexter. Syftet är således att kartlägga recensionssystemets omfattning och innehåll kvantitativt; vad som tas upp i recensionstexterna, samt att undersöka hur recensionstexterna är konstruerade. LÄS MER

  4. 4. En restaurangs uppgång eller fall : En komparativ studie mellan anonyma och offentliga matrecensioner och dess inverkan på restauranger

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskap

    Författare :Sara Landegren; [2018]
    Nyckelord :Restaurant critic; Food review; Text analysis; Quantitative; Qualitative; Restaurangkritiker; Restaurangrecension; Textanalys; Kvantitativ; Kvalitativ;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att studera de språkliga skillnaderna mellan anonyma och offentliga professionella matrecensenter, samt undersöka hur restaurangrecensioner påverkar restaurangägare. De tre frågeställningarna som har undersökt syftet var: Hur skiljer sig språket i de anonyma recensionerna gentemot de offentliga och påverkas språket i en recension av anonymiteten? Hur upplevs recensionen av restaurangägaren och har det någon betydelse om recensionen är skriven av en anonym eller offentlig kritiker? Hur skiljer sig språket beroende på om recensionen är positiv eller negativ? Undersökningen har utförts genom en kvantitativ metod med textanalys som redskap för undersökningen. LÄS MER

  5. 5. Vem är kritiker i dag? : En jämförande studie av litteraturrecensioner i dagspress och på internet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Amanda Norgren; Ebba Larsson; [2018]
    Nyckelord :literary criticism; amatörer; bokbloggar; Goodreads; kulturjournalistik; litteraturkritik; professionell; recension; sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka om och hur amatörkritik på internet och sociala medier skiljer sig från kritik i traditionella medier av professionella kritiker. I vår undersökning har vi specifikt fokuserat på litteraturkritik. LÄS MER